Time Warner Cable drops Journal Broadcast Group station

Journal Broadcast Group said that Time Warner Cable (NYSE: TWC) dropped MyNetwork TV affiliate KPSE-TV from its cable system in Palm Springs, Calif., after the companies failed to agree to terms of a retransmission-consent agreement.

The MSO's contract with Journal Broadcast Group expired on June 30, but it had reached an extension with the station owner that expired at 11:59 p.m. on Wednesday.  

"Journal Broadcast Group has made good faith efforts to negotiate with Time Warner during our extension period. Unfortunately, Time Warner has taken down our digital channels and TV station KPSE in Palm Springs at 11:59 p.m. on July 10, 2013," Journal Broadcast Group said in a statement posted on KPSE's website.

But Time Warner Cable spokesman Dennis Johnson told The Desert Sun that it was Journal Broadcast Group's decision to pull the feeds, and that the company was demanding a 200 percent increase in retrans fees. "It is unfortunate that Journal Broadcast Group has decided to pull their programming from our customers' lineups," Johnson said.

However, several other Journal Broadcast Group stations in Time Warner Cable markets haven't been pulled from its cable systems since the broadcast invoked an FCC rule that allowed it to avoid blackouts during Nielsen sweeps periods, according Multichannel News.

For more:
- The Desert Sun has this story
- Multichannel News has this story

Related articles:
CBS- Time Warner Cable contract expires
TW Cable in retrans battle with CBS, Journal Broadcast Group
FCC fines Houston cable operator $2.25M for failing to pay retrans fees